Wskaźniki marketingu analitycznego
Mówi się, że połowa wszystkich wydatków na marketing jest niepotrzebna – tylko nie wiadomo która. Biorąc po uwagę, że wartość netto rynku reklamowego w Polsce w 2020 r. wyniosła 9,97 mld złotych 1, widać, jak wiele można zyskać dzięki marketingowej analityce. Jakie wskaźniki marketingowe faktycznie należy mierzyć? Jakich KPIs użyć, aby weryfikować zasadność prowadzonych kampanii? Jak policzyć stopę migracji i dlaczego warto postawić na NPV zamiast ROI? Poznaj 10 najskuteczniejszych wskaźników marketingowych i dowiedz się, jak właściwie ich używać. »
Mierniki efektywności w zarządzaniu strukturą kapitału
Kształtowanie struktury kapitału jest jednym z elementów strategii finansowania w przedsiębiorstwie. Mierniki efektywności mogą zostać wykorzystane do zarządzania strukturą kapitału w przedsiębiorstwie, rozumianą jako relację pomiędzy kapitałem własnym a zobowiązaniami, od których płacone są odsetki. »
Rodzaj leasingu a wpływ na wskaźniki finansowe
Umowy leasingu należą dziś bardzo popularnych źródeł finansowania majątku zarówno w mniejszych, jak i bardzo dużych podmiotach. Są to umowy, które mogą być odmiennie ujmowane w rachunkowości i podatkowo. Jednostki mogą stosować uproszczenia w zakresie prezentacji ich skutków, ale powinny rozważyć zawsze konsekwencje dla obrazu jednostki pokazywanego w sprawozdaniu finansowym. »
Zwrot na zainwestowanym kapitale: czym jest i jak obliczyć?
Jednym ze wskaźników służących do oceny przedsiębiorstw jest ROIC – zwrot na zainwestowanym kapitale. Wskaźnik ten dostarcza nam informacji nie tylko o tym, jak rentowna jest spółka, ale również jak ta rentowność wygląda na tle kapitału, który musimy zainwestować. Miara ta często jest wykorzystywana przed podjęciem decyzji o inwestycji, ale również zaleca się ją stosować do bieżących ocen wyników przedsiębiorstwa. »
Wskaźnik wskaźnikowi nierówny – na przykładzie DSO
Chcąc opisać wyniki firmy finansiści często posługują się wskaźnikami finansowymi. Co jednak w sytuacji, kiedy dany wskaźnik ma kilka metod liczenia i do tego każda daje inne wyniki? Można wytłumaczyć to na podstawie wskaźnika DSO (rotacji należności). »
Analiza progu rentowności
Aby przedsiębiorstwo mogło osiągnąć zysk muszą być zachowane odpowiednie proporcje pomiędzy przychodami ze sprzedaży a poniesionymi kosztami, to znaczy przychody powinny przewyższać koszty. W zarządzaniu finansami przedsiębiorstwa konieczna jest ciągła ocena zależności pomiędzy przychodami, kosztami a zyskiem. Narzędziem, które to umożliwia jest analiza progu rentowności. »
Analiza rynku – rola wywiadu gospodarczego
Każde z przedsiębiorstw funkcjonujących w wolnorynkowej gospodarce nieustannie prowadzi działania w celu zwiększania przewagi na konkurentami bądź minimalizowania dystansu, jaki dzieli je od firm mających wyższą renomę albo uzyskujących lepszą rentowność. »
Wskaźnik zysku na akcję – sprawdź, jak wyliczyć i zaprezentować w sprawozdaniu
Jedną z grup wskaźników, które można wyróżnić w analizie finansowej, są wskaźniki rynku kapitałowego. Często ocenianym wskaźnikiem w tej grupie jest wskaźnik zysku na akcję EPS. Pozwala na ocenę zmiany poziomu zyskowności spółki. Poznaj zasady jego wyliczania i prezentacji w sprawozdaniu finansowym. »